Saturday, October 27, 2012

bukan

semua orang akan ada kawan yang perangai gila-gila yang kuat menganjing
lepas tu berdekah-dekah gelak lupa pasal hati dan perasan manusia yang kita anjingkan tu
seronok tu memang seronok. aku mengaku aku pun selalu buat macam tu kat orang

tapi kalau bab-bab menganjing cakap muka aku macam sasha grey atau maria ozawa tu memang tu bukan satu anjingan yang boleh gelak berdekah-dekah bagi aku.
itu gurauan yang memang tak lawak. sikit pun tak lawak dan tak lawak langsung.
aku tak kisah kalau sekali kau bergurau macam tu sebab aku fikir tu hanya satu gurauan

satu gurauan hanya akan kekal satu
tak ada dua gurauan
tiga mahupun empat atau lima gurauan
itu gurau kasar namanya tu

bukan aku nak dilahirkan muka macam si cantik yang orang maksudkan tu
bukan aku nak bangga muka aku cantik
bukan aku suka nak digelar macam tu
bukan aku nak bangga digelar macam tu
tak pernah terlintas dalam fikiran aku orang akan cakap aku sebegitu rupa

terhina siot
kadang-kadang malu dengan diri sendiri
sebab setiap manusia akan bayangkan setiap apa yang diperkatakan

*pause

terfikir dalam kepala otak aku bila korang cakap korang bayangkan
pergh! parah siot...
maruah aku tercalar sekejap....

No comments:

Post a Comment